The Daily Click ::. Downloads ::. Beat 'Em Up ::. THIS IS SPARTA
 

THIS IS SPARTA
Author: ben mercer Submitted: 7th May, 2007 Favourites:0
Genre: Beat 'Em Up Downloads: 624
Rated:
Game of the Week Winner


Now you can relive the best bit from the movie 300 with this fantastically violent screensaver!

*Features*

-Dismemberable ragdoll persian messenger
-Randomised kick power and angle for a different experience every time
-Two kinds of slowmo effect; SLOW and SUUPEER SLOOOW
-Dynamic spittle and blood effects

*To install*

Unzip, right click on "sparta.scr" and select "install"

*To turn off sounds*

Go into display settings > screensaver > settings and uncheck the "play sounds" box.

Warning: Contains gratuitous violence so if you object to that, don't download.

Review This Download



 


http://stuckengine.sitesled.com/SPARTA.zip (1 mb )



Posted by Hempuli 7th May, 2007

lol!
 
Posted by axel 7th May, 2007

Omg holyshit!

I haven't seen the movie. Is it any good?
 
Posted by Neuro 7th May, 2007

This rocks Love the dynamic spittle

*sets as screensaver*
 
Posted by ben mercer 7th May, 2007

The bit where he kicks the persian messenger is.

The rest of it is pretty much either extreme stylised violence or perverted sex scenes. Some of it is pretty crap but its a good film for a laugh. If your expecting much more though it will probably dissappoint.

You guys did d/l right? Cus my download counter is still at 0 :-\
 
Posted by Neuro 7th May, 2007

Says 1 for me.

You should make another version, shoving the messenger down a pit with randomised obstacles and stuff for him to hit. Kinda like some of the maps in UT2004 with random pits of death. Much ragdoll fun to be had
 
Posted by Pixelthief 7th May, 2007

10/10
 
Posted by ben mercer 7th May, 2007

Ahh well I knocked up the ragdoll engine in about half an hour so its not very extensive... it only supports collisions with the floor, not obstacles. Maybe I'll make another some time.
 
Posted by Guru Rinpoche 7th May, 2007

This is hilarious. You should definitely consider making this into a game, like the penguin/yeti game--players could send their distances to a highscore table online. And my favorite is when he kicks the persian in the nuts, sending him five feet up in the air, but with no distance.
 
Posted by Ski 7th May, 2007

Omg excellent work =D
 
Posted by ben mercer 7th May, 2007

I'll probably try make a better ragdoll engine soon, this was more of a practice run.
 
Posted by Johnny Look 7th May, 2007

omg this so awesome !
 
Posted by Willy C 7th May, 2007

Hah, cool. thumb up
 
Posted by BROO 7th May, 2007

This is not Sparta :---(.
 
Posted by Guru Rinpoche 7th May, 2007

If you develop the rag doll physics more, you should write an article about how you did it--I'm very curious to know
 
Posted by Neuro 7th May, 2007

Haha I didn't know there were spikes at the end! I had the guy get kicked in super slowmo, fly straight to the end without hitting the floor and having his head impaled on the bottom spike

When you get a good engine, you could make a series of different situations and put them all in a screensaver.

I love this more than I probably should
 
Posted by ben mercer 7th May, 2007

Heheh the spikes were put there just because I didn't thought flying off the side of the screen when he reached the end of the map would be a bit boring.
 
Posted by Pixelthief 7th May, 2007

If you're familiar with the 4chan/ytmnd edits that made it famous, I'd say the best idea would be to put a solid brick wall at the end of the map, which would make him explode if he hits it.

http://thisisspartaaa.ytmnd.com/ for reference
 
Posted by Ski 7th May, 2007

I fell asleep and then the screensaver woke me up olol
 
Posted by renneF 8th May, 2007

freaking hillarious. one time he kicked the guy in the balls and he kinda just fell over
 
Posted by chrilley 8th May, 2007

Holy shit. He flew right through the spikes.
 
Posted by steve 8th May, 2007

excellent
 
Posted by Hill Gigas 9th May, 2007

BEST SCREENSHOT... EVER!!!!
 
Posted by alastair john jack 10th May, 2007

this one of the funnest things to watch
 
Posted by CsaR 10th May, 2007

best screensaver I have come across in a long time
 
Posted by Spiriax 10th May, 2007

HAHA! Very cool!
 
Posted by Eight Bit Battle Cat 11th May, 2007

excellent screensaver
 
Posted by Eternal Man [EE] 11th May, 2007

Best Klik-production ever.
 
Posted by Fanotherpg 12th May, 2007

Really nice screensaver it's a pity that rag and doll is so low quality, but like for Klik Rag doll is really nice. Thumbs Up and my GOTW
 
Posted by -Liam- 12th May, 2007

Congratulations! Well done!
 
Posted by Eternal Man [EE] 12th May, 2007

Got my GOTW!
For those of you who thinks this is too violent, maybe you should try this:
http://www.youtube.com/watch?v=gNqiSkd1M6k
It's for you!
 
Posted by Johnny Look 13th May, 2007

this could be a really cool minigame, like Yeti sports.
 
Posted by ModernGameCreations 15th May, 2007

it is gonna be GOTW MARK MY WORDS
 
Posted by ModernGameCreations 15th May, 2007

rofl i love it when his head comes off
How akward does he land. haha
well done
 
Posted by ben mercer 15th May, 2007

Sometimes I'll be downstairs eating and I'll hear a muffled "THIS IS SPARTA!" ... *THWACK* *CRUNCH* *BANG* *BIFF* *CRACK*

Then I have to go and turn the sound off.
 
Posted by Assault Andy 19th May, 2007

Ben Mercer, are you stuckboy on the clickteam forums?
 
Posted by Reno 19th May, 2007

thi makes me smile
 
Posted by Reno 19th May, 2007

300 was a very good movie
 
Posted by DaVince 21st May, 2007

Haha, the slowmo effect is weird.
 
Posted by ModernGameCreations 22nd May, 2007

so did that kind of happen in the movie i didnt watch it but wanted to
 
Posted by ben mercer 22nd May, 2007

Andy, yes I am stuckboy Don't worry, no ones taking credit for my stuff.

ModernGameCreations, yes, king leoniadas kicked a persion messenger down a well, which is what this screensaver refers to.
 
Posted by axel 22nd May, 2007

TIGSourced:

http://www.tigsource.com/articles/2007/05/21/this-is-sparta
 
Posted by Hill Gigas 23rd May, 2007

Best screenshot ever. Have I said that already?
 
Posted by Kablobah 28th May, 2007

It got old quickly.
 
Posted by 4th June, 2007

Haha, love it.
 
Posted by ProtoMarcus 28th June, 2007

ROFL!!

I agree, make a game with this engine!
 
Posted by alastair john jack 14th August, 2007

ROFLFEST
 
Posted by Airflow 25th April, 2008

LOLROFL!
 
Posted by Codemonkey 29th October, 2008
Rated :

n/a
 
Posted by Gamemaker2010 13th November, 2008

this is gonna be my screensaver for a very long time. At least for the rest of high school and maybe even through college. i love it!
 
Posted by Codemonkey 13th November, 2008
Rated :

n/a
 

 



Author

Favourite



Advertisement

Worth A Click