The Daily Click ::. Downloads ::. Adventure ::. BeaverBoy and the Lost Kilt 2
 

BeaverBoy and the Lost Kilt 2
Author: FierceDeity Submitted: 2nd January, 2005 Favourites:0
Genre: Adventure Downloads: 101
Rated:


Edited By FierceDeity on 1/2/2005

Edited By FierceDeity on 1/2/2005

Beaver Boy: And the Lost Kilt 2
------------------------------------

Ok so firstly i know that everyone here will say this but... It's not Daggit, it's BeaverBoy. They do look very similar but they are totally different beavers.
Beaver Boy is based on someone called Max Drake. He has to go on a quest to get his kilt back, more will be revealed about the story in the game.

This is a sequel to Beaver Boy which can be found at www.beaverboy2.tk which was made about 4 years ago when i was very unexperienced with The Games Factory.

Now he is back on is quest for his kilt facing bigger and harder levels. This time he can use a variety of weapons and items, you can see some in the screenshots, to help him solve puzzles his quest. He's still got to collect twirling hippy flowers along with a bunch of other crazy stuff. I actually started making this ages ago but my computer exploded and i had no backup so i had to restart from scratch. There is still a demo of the previous unreleased Beaver Boy 2 somewhere on the net...

Well i hope you enjoy =

Review This Download



     
     


http://www.links-treehouse.com/dan/bb.zip (26mb )



Posted by Faithtoken 2nd January, 2005

>:O are those enemies from Kirby's Super Star? HÄDELSE!!!
 
Posted by FierceDeity 2nd January, 2005

>_O
 
Posted by Deathbringer 2nd January, 2005

Who's Daggit?
 
Posted by Silveraura 2nd January, 2005

He's from the Angry Beaver's, it used to be on Nick, but now its on Nick Toons, its a funny cartoon, but I dont pay for that NickToons on Digital Cable anymore so... Btw, he is the exact color of daggit & has the same hair style of daggit, & the nose is the exact shape & color of daggitsn so regardless if you say he's not daggit, he basicly is daggit from Angery Beavers, if you wanted to make it beaver boy, you could atleast have changed the color!
 
Posted by FierceDeity 2nd January, 2005

He is a beaver. Beavers look like that.
 
Posted by Zimtower 2nd January, 2005

daggit has the same voice as zim.
 
Posted by -_darkman_- 2nd January, 2005

Hes combined ripped graphics from several games. Its bad enough ripping them but combining them like that is just wrong.
 
Posted by Sean Kelly 2nd January, 2005

26 mb??? what the hell? No ones gonna download this unless there a complete itiot. Plus like everyone above said, thats not beaver boy! Its Daggit! Oh yeah and Zimtower, I never noticed that Daggit and Invader Zim had the same voice. Lol. Thats kewl. Invader Zim is waaaaay better though.
 
Posted by FierceDeity 2nd January, 2005

¬_¬ thanks for the possetive comments guys
 
Posted by FierceDeity 2nd January, 2005

it has lots of mp3s in it so they take up quite a bit of MBs
 
Posted by Noyb 2nd January, 2005

"I drew the Beaver Boy sprite while copying off the angery beaver." -- FierceDeity on BB1's comments Anyway, I can see that you put some effort into this game (hanging from ceiling, rope swinging), but the platform engine's really buggy. Also, the third level crashes upon starting for me.
 
Posted by Stephen [NeonairGames] 2nd January, 2005

Funny game. I like all the different subquests you have to do to beat levels. I gave up on the random haggard level though since the stupid heads would never go away and just came back later if I was camoflauged. Now I hate that head forever. I think they're poopoo heads.
 
Posted by Joshua M. 3rd January, 2005

Hmm. 26 mb is a bit on the big side, but I'll download it anyway, you see, I've got nothing to do right now. Nickelodeon is still here for free! YAY! hahah XD too bad everything is Dutch though :| stupid dutch voices
 
Posted by Joshua M. 3rd January, 2005

Damn, stupid midi loading time, lets me fall to the ground!@$
 
Posted by Joshua M. 3rd January, 2005

Oh blast now I'm stuck in a wall because of that... too bad those errors seem to occur with every game :(
 
Posted by FierceDeity 3rd January, 2005

I know, MIDI loading is SO bad, does anyone know how to fix that error?? It happens in all my games :(
 
Posted by FierceDeity 3rd January, 2005

"I gave up on the random haggard level though since the stupid heads would never go away and just came back later if I was camoflauged. Now I hate that head forever. I think they're poopoo heads" Lol, thats my friend's face. Just scratch then with CTRL and they will die
 
Posted by Joshua M. 3rd January, 2005

Well, you could use mp3z only, or mods, nice and small. Almost no loading time. Strange though that it has to take so long to load the music, happens with my games too, but I mean, media players like Windows Media Player and even the worst crap player doesn't need to load midi for 2 seconds to listen to it. Sigh. Oh well, by the way, the game is fun!
 
Posted by Retired Kliker Lazarus 3rd January, 2005

I can't download this...far to big... I'll download it on my SBC sever. ;)
 
Posted by Stephen [NeonairGames] 3rd January, 2005

well, I got past the random haggard level, but all the doors in Mt.Cabbage Castle are locked. So, I can't find what I'm supposed to do. Does the Sacred Realm have a purpose?
 
Posted by Retired Kliker Lazarus 4th January, 2005

Downloading... P.S. Ripped Graphics? :(
 
Posted by Retired Kliker Lazarus 4th January, 2005

I take it you don't like Bush? XD
 
Posted by Aptennap 5th January, 2005

I do you get out Pancake Way?
 
Posted by Retired Kliker Lazarus 5th January, 2005

Climb across the little pipe thing in the air.
 
Posted by FierceDeity 7th January, 2005

Yeah there is a tough hill to climb up in Pancake Way lol In Fatseb's castle, pee on the skull What are mp3z and mods?
 
Posted by FierceDeity 7th January, 2005

If you guys want to ask any questions and stuff just pop over to my forum! www.beaverboy2.tk
 
Posted by Retired Kliker Lazarus 9th January, 2005

The humour is a little immiture...:P
 
Posted by FierceDeity 10th January, 2005

Why has this been removed from TGOTW??
 
Posted by izac 11th January, 2005

bah!... i ain't gonna download it if it is 26MB i'll be waiting for it to download for 5 miniutes!!! BORING!!!! LoL!
 
Posted by FierceDeity 12th January, 2005

How about doing something ELSE while downloading ¬_¬
 
Posted by Stephen [NeonairGames] 21st January, 2005

reviewed ;)
 
Posted by DaVince 26th January, 2005

How to destroy the "teacher blob" in the sewer level?
 
Posted by Wormware 15th February, 2005

Man you borrow a lot.. :) well, i's a funny game...
 

 



Author

Favourite



Advertisement

Worth A Click